توصیه های ورزشی بروز شده توسط سازمان بهداشت جهانی

22دسامبر 2020 - دستورالعمل های ورزشی بین المللی برای اولین بار پس از ده سال، به منظور فعال سازی بیشتر مردم به روزرسانی شدند. پیش از این سازمان بهداشت جهانی(WHO)، خواستار حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط ​​یا حداقل 75 دقیقه ورزش شدید در هفته برای بزرگسالان 18 تا 64 سال بود.

اکنون این سازمان می گوید: بزرگسالان باید هر هفته 150 تا 300 دقیقه ورزش متوسط ​​، یا 75 تا 150 دقیقه ورزش شدید یا ترکیبی از این دو را انجام دهند.

همچنین یک راهنمای جدید برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است که به طور متوسط ​​60 دقیقه فعالیت جسمی هوازی با شدت متوسط ​​تا شدید را در هر هفته توصیه می کند. تغییر از حداقل 60 دقیقه ورزش روزانه، که در سال 2010 توصیه شده بود.

گایدلاین قبلی فعالیت بدنی WHO، برای بزرگسالان سالم بود، در حالی که این دستورالعمل های به روز شده همچنین افرادی که با شرایط مزمن یا معلولیت زندگی می کنند، را شامل می شود.سازمان بهداشت جهانیمی گوید: بزرگسالان مسن تر و همچنین افراد دارای بیماری مزمن و معلولیت، باید برای تقویت توانایی عملکردی خود و جلوگیری از زمین خوردن، فعالیت های بدنی برنامه ریزی شده داشته باشند. این فعالیتها باید بر روی تعادل عملکردی آنها متمرکز باشد و این افراد همچنین باید تمرینات قدرتی را سه بار در هفته یا بیشتر با شدت متوسط ​​یا شدت بالاتر انجام دهند.

گایدلاین به روزرسانی شده ی 2020 ، شامل پیشنهادی است که ارتباط بین رفتار کم تحرک و خطرات سلامتی را تشخیص می دهد. تحقیق منتشر شده در کنار این گایدلاین، 9 مطالعه را بازنگری و نتیجه گرفته است که تقریباً 30 تا 40 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​تا شدید هر روز می تواند ارتباط بین زمان کم تحرکی و مرگ و میر را جبران کند.

همچنین این دستورالعمل شامل توصیه هایی برای خانم های باردار و پس از زایمان است و می گوید که آنها باید به طور منظم ورزش کنند، ترجیحاً حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط ​​در هر هفت روز هفته.

گزارش حاوی این راهنمای به روز شده، می گوید: در صورت تحرک جسمی بیشتر ، می توان از چهار تا پنج میلیون مرگ در سال در سراسر جهان جلوگیری کرد. همچنین می گوید تخمین ها حاکی از آن است که 27.5 درصد از بزرگسالان و 81 درصد از نوجوانان در حال حاضر به اهداف ورزشی توصیه شده در گایدلاین سازمان بهداشت جهانی در سال 2010 ، دست نیافته اند و تقریباً هیچ پیشرفتی در طی دهه گذشته مشاهده نشده است.

دکترTedros Adhanom Ghebreyesus مدیر کلWHO ، گفت: داشتن فعالیت بدنی برای سلامتی و تندرستی حیاتی است، این می تواند به افزودن سالهای زندگی و کیفیت زندگی کمک کند. هر حرکتی مهم است، مخصوصاً اکنون که محدودیت های همه گیر COVID-19 را مدیریت می کنیم. همه ی ما باید هر روز با خیال راحت و خلاقانه ورزش کنیم.

راهنمای به روز شده از طریق نسخه ی آنلاین مجله پزشکی ورزشی انگلیس منتشر شد.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/dec/updated-exercise-recommendations-issued-by-world-health-organization.html